Interim manažment
pre softvérové spoločnosti
Špecializujem sa na softvérové spoločnosti
Technologické spoločnosti sú veľmi špecifickým odvetvím z viacerých dôvodov.
Je dôležité si uvedomiť hneď od začiatku, že hlavným zdrojom pridanej hodnoty v softvérových spoločnostiach sú ich ľudia, nie technológia. Od tejto hodnoty sa odvíja celé fungovanie spoločnosti.
Všetky oddelenia spoločnosti musia pracovať v súlade s ostatnými.
Rád spájam ambiciózne nápady s dobrou exekúciou a využívam svoje skúsenosti na budovanie prosperujúcich firiem, kde má každý člen kolektívu chuť pracovať.
Logika na prvom mieste
Softvérové produkty nie sú hmatateľné. Ich jednoduché použitie v praxi a pochopenie používateľom sprevádza dlhá cesta.
Od nápadu, k logike fungovania, architektúre návrhu až k technológií a UX a UI.
Najväčšia časť pridanej hodnoty softvéru leží práve v jej logických vzorcoch, uchovaných v riadkoch kódu, určených na opakované použitie. Preto bez ohľadu na technológiu je práve logika spôsob, ktorý vám pomôže odhaliť zmysel fungovania každého softvéru.
Svet plný skratiek
Každý technologický produkt je jedinečný.
Na to, aby ste sa vedeli zorientovať v tomto zložitom systéme, je nutné poznať základné princípy orientácie.
Software as a service, On-premise, Open-source, Hosting, Cloud, Scrum, Agile, Waterfall, Kanban, Customer aquisition cost, Customer lifetime value, Churn, Upsell, MRR, ARR, NPS, CSAT.
Skratky ako tieto sú len zlomkom zo zložitých ukazovateľov a pojmov v odvetví technológií a bezpochyby patria do slovníka technologických manažérov.
Komunikácia ako základ úspechu
Aj tie najlepšie nápady dokážu zlyhať na zlej komunikácií.
Na zhmotnenie vízie nehmotného produktu musíte vedieť veľmi jasne a zrozumiteľne komunikovať to, čo chcete dosiahnuť a vyriešiť.
Hoci je vývoj nosnou časťou budovania produktu, jeho postavenie sa nachádza v prepojenom cykle komunikácie.
Marketing, obchod, zákaznícka podpora a vývoj sú spojené od začiatku nápadu až po spätnú väzbu od zákazníka. Ich vzájomné prepojenie na komunikačnej aj ľudskej úrovni je kľúčom k úspechu.
Pomôžem vám s manažmentom? Kontaktujte ma
Čo je interim manažment
Ako už názov naznačuje, interim manažment je dočasný spôsob manažmentu, ktorého hlavným cieľom je dočasne obsadiť dôležitú pozíciu riaditeľa alebo manažéra za účelom riešenia problémov, urgentnej situácie.
Interim manažment predstavuje novú formu efektívneho využívania kvalifikovaného know-how alebo best-practice z konkrétneho odboru bez rizík, ktoré so sebou prináša klasický zamestnanecký pomer.
Interim manažér je vysoko kvalifikovaný odborník na danú oblasť s predchádzajúcimi pracovnými skúsenosťami. Jeho pôsobenie býva časovo ohraničené (zvyčajne sa pohybuje od 3 mesiacov až po 2 roky) a jeho úlohou je vykonať, zabezpečiť alebo dosiahnuť konkrétne ciele.
Kedy využiť interim manažment
Zmeny po akvizícii
Obsadenie interim manažéra je riešením pri výmene manažmentu po procese akvizície spoločnosti. Cieľom je maximalizácia potenciálu nadobudnutých spoločností a dosiahnutie synergických efektov, ktoré boli motiváciou na vstup investora.
Zastúpenie v manažmente
Výpadok člena manažmentu vie spoločnostiam spôsobiť veľké prevádzkové problémy. Prípady kedy je potrebné zastúpenie vyriešiť sú: výpoveď kľúčového zamestnanca, odchody spoločníkov alebo majiteľov, zdravotné problémy alebo odchod na materskú dovolenku. Krátkodobé zastúpenie profesionálom vie toto obdobie pokryť dostatočne na obsadenie vhodným kandidátom.
Reorganizácia spoločnosti
Spoločnosti za svoju existenciu prechádzajú rôznymi zmenami. Príkladmi zmien sú generačná výmena v rodinných podnikoch, prispôsobenie sa novým trendom, prechod do online prostredia. Tento proces je nutné koordinovať niekým nestranným s adekvátnymi skúsenosťami.
Digitalizácia firiem
Prispôsobenie sa novým trendom, ktorým spoločnosti čelia je základom ich prežitia. Jednou z najväčších zmien je zvýšená potreba presunu práce do online priestoru, zavedenie home officu, riadenie práce na diaľku a s tým súvisiaca kontrola odvedenej práce a koordinácia. Tieto procesy predstavujú základ digitalizácie firiem.
Implementácia zmien
Dobrými príkladmi na implementáciu zmien sú zavádzanie nového informačného alebo ERP systému, nasadzovanie novej eshopovej platformy, výber a rozbeh spolupráce s novými agentúrami alebo inými strategickými partnermi, implementácia nových pracovných postupov ako napríklad agilného fungovania spoločnosti.
Zvýšenie efektivity
Ak spoločnosti hľadajú overené riešenie na optimalizáciu nákladov, zvýšenie ziskovosti, rast trhového podielu alebo vyššiu efektivitu v rámci uskutočňovaných procesov, riešením je angažovanie interim manažéra.
Aký je rozdiel medzi interim manažmentom a poradenstvom
Zásadným rozdielom oproti konzultačným službám v poradenstve je, že interim manažér disponuje aj rozhodovacou právomocou a navrhované zmeny sám zavádza do praxe. Organizačné zmeny a situáciu v spoločnosti otvorene komunikuje a koordinuje priamo s líniovými manažérmi, aby nemal skreslené informácie a dohliadol priamo na realizáciu požadovaných zmien.
Oproti bežným zamestnancom by mala byť jeho pozícia vnímaná majiteľmi spoločnosti na úrovni partnerstva. Jeho pôsobenie do spoločnosti prináša objektívny pohľad na riešenie problémov bez zaujatosti a nie je ovplyvnený zvykovým právom, preto hľadá čo najefektívnejšie spôsoby na dosiahnutie požadovaných cieľov.
Častokrát sa cítia majitelia alebo partneri ohrození príchodom nového manažéra, ak by sa jednalo o klasického zamestnanca. V prípade interim manažéra je od začiatku spolupráce jasne definované čo je jeho úlohou a aké je časové obdobie jeho pôsobenia. Po dosiahnutí vytýčených cieľov dochádza k ukončeniu spolupráce a odovzdaniu potrebných informácií.
Medzi hlavné ciele interim manažéra patrí aj zabezpečenie kontinuity svojich opatrení a odovzdanie informácií majiteľom alebo partnerom spoločnosti, aby mohli využiť maximálny potenciál už zavedených opatrení.
Výhody interim manažmentu
Dostupnosť
Interim manažér môže začať pracovať v krátkom čase a nie je potrebné realizovať zdĺhavý výberový proces, keďže sa jedná o splnenie konkrétneho cieľa v stanovenom čase.
Skúsenosti
Svojimi bohatými skúsenosťami môže interim manažér presahovať požiadavky na prácu alebo výsledok. Keďže nemusíte riešiť aspekt motivácie z dlhodobého hľadiska získate na prácu vysoko kvalifikovaného človeka, ktorý dokáže vytýčené ciele dosiahnuť.
Zameranie na cieľ
Zmyslom obsadenia interim manažéra je dosiahnutie vytýčených cieľov s jasným definovaním merateľných výstupov.
Odovzdanie know-how
Okrem implementácie očakávaných zmien v spoločnosti je cieľom aj odovzdanie patričných znalostí na pokračovanie v už zavedených zmenách.
Návratnosť investície
Náklady na interim manažéra sú vyššie ako na zamestnanca. S vyššou cenou však prichádza garancia dosiahnutia výsledkov obsiahnutá priamo v podstate spolupráce, ktorá vám garantuje návratnosť hlavne pri porovnaní s alternatívou opakovaného obsadenia pozície zamestnancom alebo z učinenia nesprávnych rozhodnutí.